tirsdag 10. januar 2012

Taue Bill



Hei igjen alle sammen . Da har det jaggu blitt en kake igjen . Denne gangen er det en biler kake igjen ;0) morro og prøve på en ny variant av disse igjen.

Det er Taue Bill som er temaet denne gangen fylt med det samme som de siste kakene. Blir kjempe god i alle varianter den :0)

Den er laget i to seperate deler som er satt sammen etterpå

Kranen må jo være med på en taue Bill kake .

Anders på 6 var den stolte eieren av kaken og ble kjempe fornøyd ;0)

Da takker bakeren for seg for denne gang og legger hodet i bløte for neste prosjekt;0)

Over og ut for denne gang 


4 kommentarer:

  1. Her har du slurvet litt. Skam deg. Klart en kranbil, eller tauebil om du vil, må ha en bil på slep i kroken sin.
    Svigermor

    SvarSlett
  2. Denne var kjempefin :) Sønnen min ønsker seg Bill kake til 3 års-dagen. Hvordan har du laget denne? er det en sukkerbunn som er utgangspunkt, eller flere?
    Også bruker du sjokoladesmørkrem?

    Hilsen LIne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei på deg Line. Jepp det stemmer, det er sukkerbrød som er basis for denne kaken. Hvis ikke jeg husker feil så brukte jeg to eller to og et halvt sukkerbrød. Disse grov skjærer jeg til sånn ca form på bilen. Denne kaken er delt i to og så igjen satt sammen til en bil. For å binde det hele sammen brukte sjokoladesmørkrem i mellom lagene og for å kle hele kaken med før jeg legger på marsipanen og detaljer etterpå. Brukte det her for den blir litt stivere en vanlig krem og da lettere å bygge i høyden. Håper det hjalp deg litt, hvis det er noe du lurer på eller noe annet så bare send med en ny melding her, så skal jeg svare så godt jeg kan ;o) Håper du legger ut et bilde eller en link eller noe så jeg kan se resultatet ;O)

      Slett
  3. Hei. Du hadde utrolig mange flotte kaker! Er det mulig å få oppskrift på denne?

    SvarSlett

Hei, Håper du vil kommentere på bloggen min da det er så utrolig morro og få tilbakemelding på det man driver med. Som igjen gir gnist til nye prosjekter