søndag 11. juli 2010

Lunchtur til nydelige Rødherregård

Hei

Ja da var tiden inne for det første innlegget her inne for meg. Noe jeg har tenkt en del på om jeg skulle begynne med faktisk. Men nå ble det nå slik at ja dette begynte jeg med. Hehehe. Ja hva skal nå det første innlegget handle om da tro :

Jo i dag så tok jeg med meg de beste jentene i verden på lunch ut i det fri. Og turen endte på rød Herregård i Halden. Ja faktisk turist i egen by. Er utrolig mye og gjøre i egen by som man faktisk glemmer helt bort. Man går litt blind i det samme gamle man alltid gjør i den byen man ferdes masse i.

Og for et sted det egentlig er , på Rød. Og for en historie, har man ikke vært på omvisning der så er det vært den turen. men jeg må helt ærlig si at jeg synes jeg har sett hagen i bedre utseende enn vi gjorde i dag, men det er kanskje litt tidlig enda for alle blomstene. Men det er masse og titte på og mange fine blomster så ikke misforstå det er vært turen innom. Helt klart.


Og ikke minst så utrolig fint vær vi hadde i dag. Det eneste var at det blåste litt men det var fortsatt veldig deilig å ligge der i litt skygge og litt sol.

Og lille Emilie har nå fire tenner på gang oppe, en er alt ute og den andre er halvveis ute og to kjempe kuler på hver side som snart kommer det to tenner til. Og det klør litt kan du si, og dermed så er det meste spisbart om dagen.


Kan ikke si annet en at man koste seg der på gresset. Bare ligge der og nyte stillheten og bare høre at de store trærne knirket og løvet som bruste i vinden. Og gud som tiden flyr når man koser seg sånn. Først Spiste vi en stor salat og koste oss med litt aviser og lese stoff . Så våknet lille Emilie og da var det hennes tur for litt mat. Før vi tok en liten gå tur rundt på gresset der vi lå. Hun har nemlig blitt så flink til å gå selv , ja ikke helt alene da men med en finger å holde i så går hun av sted.


Blomster er det alltid mye av i hagen på rød herregård. Disse vokser helt inntil der vi lå i dag. En hel skråning av de.




Her er to av typene med rosebusker som er å se der , Det er nok mange flere enn det var der i dag . Mener å huske at det har vært mye mer før . Men som sagt kan hende det er litt tidlig på sesongen enda.












På vei hjem igjen stoppet vi innom Bestefar og bestemor. Og plutselig kommer det en liten eske bortover gulvet og tuter . Og oppi der sitter lille Emilie så stolt vet du. Heheh Hun er jo bare så god. Kan vel hende at det var en bestefar som koste seg like masse kan jeg tenke meg. Heheheh, Dette er nok bare det første i rekken av mange kose stunder og lek meg esker kan jeg tenke meg.
Så etter at Emilie hadde sovnet så søtt i sengen sin. Bare nøt vi sommer kvelden ute på verandaen, med litt deilig mat og god musikk og vips var det kvelden. Men så deilig det bare var å nyte. Nei nå er det langt inn i neste dag så må man vel prøve å finne køya.
Natti natti
Straks tilbake igjen

1 kommentar:

  1. Hei på deg kjære :)

    Gratulerer med blogg da.. :D Syns jeg var en lur idè..

    Å du.. tuuusen takk for en kjempe fin dag på Rød herregård.. Koste meg max å gleder meg allerede til neste annledning byr seg. Som du sier så er det så mye fint å se på der, så synd man på en måte glemmer ting i sitt nærmiljø.. Vi får blir flinkere til å være turist i egen by tror jeg :)

    Gleder meg til fler innlegg her fra deg..

    LOVE <3

    SvarSlett

Hei, Håper du vil kommentere på bloggen min da det er så utrolig morro og få tilbakemelding på det man driver med. Som igjen gir gnist til nye prosjekter