tirsdag 13. juli 2010

Tor er ute å lufter hammeren igjen

Ja da var årets største (så langt) lyn og torden kveld/natt unnagjort. Og det gikk skikkelig for seg med masse romling og store mengder med lyn og romling i mengder. Jeg var på jobben men var ute og tittet på litt og kjente litt på været. Og jeg må si det er en natur fenomen som jeg skikkelig beundrer . Bare det og sitte på verandaen hjemme under et teppe med noe og drikke og kose seg med og kjenne på de enorme kreftene som er i sving. Og ikke minst kjenne at luften blir renset og klar for nye oppdrag. Men jeg var som sagt på jobb, desverre for min kjære som var alene hjemme sammen med Emilie og Nero. Hun er ikke sånn videre begeistret for dette nemlig. Så det ble til at det gikk noen tanker hjem til de alle tre.
Men det rare er at for nesten 1 år siden var vi på sykehuset i Fredrikstad, Benedikte, jeg og Lille Emilie som den gang lå inne i magen. Det var nemlig sånn at det hadde begymt å komme veer og lille Emilie hadde litt lyst til å komme ut og hilse på oss. Etter en del utrredning og ultralyd, fant man ut at alt var i orden borsett fra en infeksjon hos mor. Og de ville at vi skulle bli over en natt, da måtte jeg hjem og hente tingene våre som vi hadde glemt så klart hehe. Da var det akkurat samme været som i natt, Det blinket og romlet som bare det og jordene langs veien lyste opp og horisonten bare lyste opp og forsvant like fort som den kom til synet. Det var natt til 16 juni og i natt er det natt til 13 juni. Er jo bare en helt tilfeldig sak men litt rart og tenke på at for nesten 1 år siden var det akkurat samme været. Det regnet nesten ikke noe da heller . Akkurat samme som i natt. Hvis vi ikke hadde tatt en tur inn til Fredrikstad å sjekket opp lille Emilie og mor så hadde hun kommet den natten .
Nå er snart natt skiftet over og jeg skal hjem og legge meg i en god og oppvarmet seng og lade litt batterier til en ny dag, og nye utfordringer og gleder.
Er nok tilbake om ikke lenge..
God natt for meg og straks god morgen til alle andre.

1 kommentar:

  1. Hellu kjære..

    Ja huff a meg.. hehe.. Som du sier så er jeg ikke så ille glad i torden, å såfall ikke sånn det var i natt.. Men sååå heldig som jeg er, så kom pappan min å sov på soffa`n.. Takk og lov.. hehe.. Om ikke hadde jeg tatt med meg gjengen å satt oss i bilen.. :)
    Håper det er leeenge til neste gang OG at du ikke jobber.. ;)

    Tenk deg at det er ett år siden da.. utrooolig.. Nå sitter jeg her å ser på lille frøkna vår som sitter å danser nede i lekehagen sin etter musikk fra noe på tv`n.. hehe..
    HELDIGE VIIII :) om en måneds tid er hun 1 år... det er enda syyykere syns jeg.. hehe.. men gud vi har kost oss.. og SKAL kose oss frammover.. derre blir jo bare mer og mer morro <3

    LOVE <3

    SvarSlett

Hei, Håper du vil kommentere på bloggen min da det er så utrolig morro og få tilbakemelding på det man driver med. Som igjen gir gnist til nye prosjekter