torsdag 15. juli 2010

Min lille "STORE" familie :o)

Min lille familie ja. Vet ikke helt om jeg egentlig kan kalle det for det . For det er en familie som betyr alt, og gjør alt, og fikser det mest utrolige. Det har da vært noen vanskilige oppgaver og hendelser opp igjennom årene. Det er ikke den ting vi ikke får til , bare vi har bestemt oss så klarer vi de målene og ønskene vi har. Tingene kan ta litt tid med før eller siden skjer de. Jeg og Benedikte har holdt sammen siden hun var 14 ( 14 dager unna 15 da heheh) og jeg var 16. Det begynner å bli noen år nå, men mange år til skal det bli. Så etter mange år sammen kom den lille besteste datter til verden. Den 11 August 2009 kom hun ut og hilste på oss for første gang.

Dette bildet er tatt i rød Herregård her om dagen. Da vi var nede der og koste oss med avlappning og en god lunch. Kjempe kos var det og selvutløser bildet ble veldig bra det hehehe. Elsker å ta sånne bilder, ikke akkurat hehehe,


Jentene til pappaen sin det se. Dere er jo bare sååååå gode med meg da. Og alltid lurer det et lite smil og noen god lyder fra lille Emilie. Uansett hvor sliten eller trøtt man er så klarer hun alltid å få fram den gode stemingen. Man kan jo ikke bli sur eller irritert da hun etter noen timer med forsøk å sove gir deg sutten og deler med deg og sier takk takk. Man må jo bare knekke helt sammen og smelte. Eller da klokken er litt over seks og hun er lys våken og du er trøtt som en dupp. Men da du lukker opp døra så sitter det ei lita god jente der og sier tittei og ler . Og når du løfter henne opp så klamrer og koser hun deg med den deilige lille kroppen. Det gjør livet lett å leve selv i stup svime av trøtthet.

Gleder meg til mange gode stunder framover i tiden og årene som kommer. Tiden går så alt for fort som den gjør. Man må nyte tiden som er og ta dag for dag.


Her er lille Emilie bare litt over 1 time gammel. Her ligger hun inne i en stor dyne i fanget til pappaen sin. Der satt vi alene inne på rommet og jeg satt bare og tittet og luktet på deg og koste meg maks med deg. Må innrømme at det kom en tåre eller to der jeg satt og beundret deg.




Her har du blitt noen måneder eldre temlig nøyaktig 7 måneder eldre og sitter helt alene og titter på alt rundt deg og alle som kommer innom. Med de kjempe nydelige tøflene/sokkene som din kjempe flinke mormor har strikket til deg i marihøne mønster. De er jo bare sååå nydelige.



Her sitter hun blid og fornøyd etter å ha spist grøt til kveldsmaten sin. Her har lille Emilie blitt 8 måneder gammel, og ting forandrer seg hele tiden og for en utvikling de små har i løpet av et par dager. Man kan ikke annet enn å se og nyte den tiden som er for i morgen er det noe nytt.

Drømme hagen det er tingen det. Med Hinkel Pinkel, Hopsidaysi og gjengen. Det er en av de aller sikreste man kan sette på og Emilie er helt betatt. Speisielt en episode er helt klart den store favoritten. Postmann Pat er også en stor helt, speiselt introen. Bildet under er tatt men hun sitter på fanget til mammaen sin og titter på Drømmehagen.
Bare så god vet du




Den 11 september 2005 ble det født en vilter krabat ved Ise i Sarpsborg. Og dette skulle vise seg og bli hunden vår Nero. Han er bare helt utrolig skjønn der han sitter og titter ut i lufta på fanget til Bendikte. Han har vokst opp til å blir en kjempe kamerat og en helt utrolig personlighet har han også fått. Han er en menneske kjenner og leser dagsformen din lenge før du rekker å gjøre noe som helt. Trenger man trøst en dag så kommer han og legger seg inntil eller setter seg nesten oppå deg og bare trøster så godt han han kan.
Han elsker å gå lange turer i skog og mark. Og gjerne leter etter en leke i et spor søk. Noe han er helt rå på , han har en utrolig nese for dette. jo lengre gjennstanden ligger jo mere morro blir det liksom.




Lille Nero gutten elsker å bade og dette er etter årets første bad i Iddefjorden. Han er helt kokko i vannet og elsker å svømme etter pinner og vannleken sin. Det er tilslutt jeg så må stoppe, blir jo nesten redd for at han skal drukne der ute i all pesingen og blåsingen i vannet. hhehe Men han kommer alltid inn igjen og slipper leken forran beina våres og klar for nye tur ut i vannet.

Dette er medlemmene i min lille familie i vår eget hus. Og hvem vet kanskje blir det et annet medlem av noe slag en gang. Aldri lett å si. Vet om en morfar som har lovet lille Emilie en Kanin til pappas store fortvilelse. Hehehe
Nei nå er det natta for min del
Vi ses nok om ikke lenge





1 kommentar:

  1. Jeg må bare si en ting jeg gutten min.. Vi er sååå heldig vi.. Jeg er så utrolig glad for å ha den lille familien min :) Som du sier så har vi noen år bak oss... Men jeg tror nok det kan bli ett par år til.. hihih.. Jeg gleder meg såfall til å dele livet mitt med dere :) Lille Emilie, du og Nero får en til å få opp øynene å se hvor fantastisk livet er :) Takk for alt dere gir meg.. Elsker dere over alt <3

    SvarSlett

Hei, Håper du vil kommentere på bloggen min da det er så utrolig morro og få tilbakemelding på det man driver med. Som igjen gir gnist til nye prosjekter