fredag 28. september 2012

Troika sjokolade kake ;O)

Hei igjen alle sammen. Her kommer det et innlegg med en liten kake jeg lagde for snart 14 dager siden og den er nok spist opp for lengst siden. Det var min første bryllupskake,noe som gav mage følelsen en liten ekstra piff. Heheheh kan godt si jeg hadde en smule nerver da jeg begynte. Men det gikk jo på et vis da heheheh. Nei da ble veldig fornøyd å da.  

Brude paret hadde et ønske om en kake som var stablet i høyden og med sjokoladekake som kake bunn. Et annet ønske var en Troika kake type, med litt gele i kaken.

Og etter en del idee myldring og litt test kake prosjekt så ente vi opp på en type kake med alt det gode inni. ;O)

 Så etter en del timer og litt diverse test og feil så endte man opp med denne kake. Det er en kake med sjokolade kake som første lag kommer det et eget tykt lag med markjordbær gele. Som når denne var stivnet igjen ble dekket med en lag med smeltet sjokolade som var en blanding av lys og mørk kokesjokolade

Dette ble igjen dekket av et lag med sjokolade kake som ble kledd med et lag med sjokolade krem. Så et lag kake til med nytt lag krem som til slutt ble dekket av marsipan. Dette gjelder for alle de tre delene av kaken.  
Rosene som er i forskjellig lilla nyanser er også laget av marsipan. Det var en ny opplevelse å lage en bryllups kake men føler til slutt at det gikk helt greit. ehheheh Vet også at brudeparet var suuper fornøyde, noe som absolutt er det viktigste hihihih. Så får vi se om vi tør det samme en annen gang. Det får vi ta den gangen ;O)


2 kommentarer:

  1. Liten kake?? 8,6kg på fanget fra Halden til Horten ;) Den var helt fantastisk, og nydelig god!! Vi er i aller høyeste grad fornøyd =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Heheheh Nja så liten var den vel kanskje ikke men . Tusen takk for at dere turte å la meg prøve meg . ;0) dere er jo gale å da. Er jo ikke annet enn en papirmaker på kaken ;)

      Slett

Hei, Håper du vil kommentere på bloggen min da det er så utrolig morro og få tilbakemelding på det man driver med. Som igjen gir gnist til nye prosjekter