fredag 12. november 2010

Gårsdagens kake baking til lille Lucas på 4

Hei igjen
Da var det dags for nytt kake prosjekt. Denne gangen til lille Lucas på 4 år. Han skulle ha den til bursdagsfeiring med gjengen fra barnehagen sin. Han ville nemlig ha den grønne bilen fra biler filmen fra Disney. Etter litt utforskning på nettet så fant jeg noen bilder og ideer fra diverse nett sider. Fant også navnet som da var Harry Knøl. Den skulle være en sjokolade kake. Og da måtte jeg finne på noe annet en marsipan til lokk på kaken. Det ble da en type fondant som ble brukt. Det skulle vise seg og være en kjempe utfordring og den til og bli som jeg ville. JEg lagde fargene og deigene til det jeg trengte dagen før og da man skulle kjevle den ut så gikk alt i oppløsning. OG dermed begynte problemene, og etter et par timer med knaing og forsøk å bindt den sammen igjen, noe som ikke gikk. Og dermed måtte en ny lages, med farger og diverse lages. Så et lite prosjekt som skulle gått greit så ble det litt av en utfordring og masse tid for å få den til. Men ble jo greit allikevel da. Er ikke sånn helt super duper fornøyd men ble greit allikevel. Tror nok ikke det blir fondant på en stund for å si det sånn. I hvertfall ikke denne oppskriften hehehhe.
Ble jo fin og da. Litt lyse farger på disse bildene. Og etter litt tid i kjøligere omgivelser over natten så ble den bra. Disse er tatt rett før kjølen ropte på kaken.


Så til neste prosjekt kommer så tar kake Ove litt fri . Neste kake prosjekt tror jeg er en pelle politi bil kake. Gleder meg allerede. Og den er i MARSIPAN vet jeg , jippi

Er nok snart innom igjen.
Ove

1 kommentar:

  1. Heisann! Du er jammen utrolig flink med disse kakene! Du får si i fra når du starter kursvirksomhet, da melder jeg meg på :)
    Ellers vil jeg bare takke dere for deilig taco middag i dag. Koselig å spise sammen med noen når samboer har jobbehelg :) klemz

    SvarSlett

Hei, Håper du vil kommentere på bloggen min da det er så utrolig morro og få tilbakemelding på det man driver med. Som igjen gir gnist til nye prosjekter